Tagi

, , , , , ,


jabłecznik

Przepis na ciasto (na standardową blaszkę do pieczenia lub 12 muffinków):
– 3, 5 szklanki mąki
– 3/4 szklanki cukru pudru
– 15 dag masła
– 10 dag smalcu (aby ciasto było bardziej kruche)
– 3 żółtka
– cukier wanilinowy
– proszek do pieczenia
– cukier „do smaku”

Mąkę, cukry, proszki i tłuszcze siekamy.
Dodajemy jaja i cukier.
2/3 rozwałkować.
Resztę włożyć do lodówki na kruszonkę.

Spód można podpiec ok. 15 minut przed nałożeniem jabłek.
Ja jabłka ścieram na grubej tarce i prażę z cynamonem i cukrem.

Piec w 175 ºC, ok. 45 minut.

Tego dnia wyprawialiśmy moje 29 urodziny.
Okazja nie byle jaka, bo ostatnia dwójka, więc trzeba było wymyślić coś fajnego, a za razem lekkiego ;)

Postanowiłam więc z godnością przyjąć przybyłych. W związku z tym, że były to  młode osoby, nie chciałam robić standardowego przyjęcia z ciastem na półmisku.

Pomyślałam, że może zrobić niby muffinki, ale kruche i z jabłkiem; takie małe jabłeczniczki.
I przyszedł mi pomysł, aby ułożyć ciasto w formie do muffinków, podpiec, przykryć jabłkiem i poszaleć z górą ;)

Wyszło bosko, a smakowało jeszcze lepiej.

