Tagi


pizap.com14297707405761
Wczoraj skończyłam przygotowywać mój schabik.
Powiem Wam, że niezmiernie miło jest zjeść śniadanko z własnym wyrobem :)

pizap.com14297714566331Co prawda jest to schab i niestety dość suchy mimo trzech dni w wodzie, ale jest to dla mnie tak mały mankament, że nie zwracam na to uwagi! :)
Najważniejsze, że bez konserwantów i innych złych składników.

Przepis jest banalnie prosty; bierzemy 2 litry wody na 1 kg mięsa.
Do wody dodajemy przyprawy:
– 1/3 szklanki soli
– 1 łyżka cukru
– 1/2 pieprzu czarnego
– 1/2 pieprzu kolorowego/ziołowego
– 4 ząbki czosnku
– 2 łyżki majonezu
– dodatkowo wg uznania: ziele angielskie, liść laurowy, kolendra lub inne przyprawy, które lubicie.

Najpierw zagotowujemy wodę (jeszcze bez mięsa) tylko z przyprawami.
Po wystudzeniu wkładamy schab i odstawiamy do lodówki.
U mnie przetrzymywanie w lodówce trwa 24h.

Kolejnego dnia stawiamy garnek na gazie i na wolnym ogniu doprowadzamy do wrzenia; gotujemy 5 minut.
Po wystudzeniu znowu do lodówki na 24h., i kolejnego dnia czynność powtarzamy.

Czyli:
pierwszy dzień – zagotowujemy wodę i mięso w mniej leżakuje
drugie dzień – gotowanie 5 minut
trzeci dzień – gotowanie 5 minut
czwarty dzień – wyjmujemy z wody, opłukujemy i cieszymy się smakiem własnego wyrobu! :)
20150422_194057Ja najbardziej go lubię z pysznym chlebkiem, masłem i musztardą :)

