Tagi


7575695.3

Gatunek: Kryminał, Thriller
Rok produkcji: 2013

Po traumatycznych przeżyciach detektyw Carl Mørck zostaje przydzielony do zamykania spraw niewyjaśnionych. Jego uwagę zwraca zaginięcie pewnej kobiety.

Wydział „Q” został stworzony, aby tak naprawdę posegregować i zamknąć zapomniane sprawy.
Już na początku Mørck trafia na zdjęcie Merete Lynggaard, która popełniła samobójstwo. Jednak detektyw nie chce wierzyć temu orzeczeniu i postanawia wrócić do sprawy sprzed 5 lat, każdego dnia będąc bliżej odpowiedzi na nurtujące go pytania.

Film polecił mi brat; bardzo dobrze zna mój gust, poza tym co do filmów lubimy to samo :)
Ja sama uwielbiam zarówno książki szwedzkich autorów, jak i ich ekranizacje.
W tym przypadku sądzę, że książka musiała być super napisana, w filmie (jak to w filmie) czułam lekki niedosyt, ale ogólnie odniosłam bardzo dobre wrażenie.

Fajna gra aktorska, idealnie oddany szwedzki mrok i przede wszystkim zagadka! :)
Dopiero pod koniec możemy zacząć podejrzewać jakie będzie rozwiązanie… a na pewno będzie zaskakujące :)
Moja ocena: 7/10

