IMG_20160724_194524408

Pierwszym pomysłem, jakiego zaczęłam szukać, był chleb bez mąki.

Wiedziałam, że jest to możliwe, bo już nie raz spotkałam się z takimi przepisami.
Przejżałam kilka stron i tu znalazłam fajny przepis.

Chlebek ma świetny smak dzięki mieszance ziół prowansalskich. Mimo tej przyprawy, pasuje zarówno do sera białego jak i wędliny.

Jest strasznie ciężki, zupełnie nie jak chleb :)

Ja nie miałam w kuchni wszystkich potrzebnych składników.
Tak na przykład zamiast otrębów owsianych, zgniotłam w moździerzu płatki owsiane, orzechy laskowe musiałam zastąpić większą ilością ziaren słonecznika, a dodatkowo użyłam suszonych moreli, śliwki i żurawiny.
Zazwyczaj szukam odpowiedniej ilości w gramach cz mililitrach podobnych składników, żeby wszystko trzymało się przepisu: ziarna, owoce itp.

Ale najważniejsza jest konsystencja.
Wiadomo, nie może być zbyt lejąca, ani zbyt zbita.

Łączymy składniki i gotowe :)
Ja użyłam keksówki o długości 24 cm.

Chlebek starczył mi na tydzień, a przygotowanie nie przysporzyło żadnych problemów.

Polecam :) :)

